الله نور السموات و الارض مثل نوره کمشکوه فیها مصباح المصباح فی زجاجه الزجاجه

۲ مطلب در فروردين ۱۳۹۳ ثبت شده است

وفات مادر ادب

حضرت ام البنین سلام الله علیها

حضرت ام‌البنین سلام‌الله علیها در کربلا حضور نداشتند و نکته‌ی مهم این است که با شنیدن خبر حادثه‌ی کربلا، بیش از اینکه نگران فرزندانشان باشند نگران امام زمانشان، یعنی حضرت حسین ابن علی علیه‌السلام هستند.

در این باره هم اشعار سوزناکی ایشان در رثای شهدای کربلا و چهار فرزند خودشان در بقیع می خواندند و می گریستند، که این حالات، حتی گریه دشمن سرسخت اهل بیت یعنی مروان حکم را هم درآورد. مروان حکم کسی است که دشمن اهل بیت علیهم‌السلام بود و به حاکم مدینه گفته بود حسین علیه‌السلام را همین جا گردن بزن! او که چنین موجود رذلی است ولی چنان تحت تاثیر سوز اشعار حضرت ام‌البنین سلام‌الله علیها قرار می‌گیرد که اشکش جاری می‌شود.


دریافت فایل صوتی بعثت خون

۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
عاشق رهبر

سرمایه دار...

ســــود و ضــــرر

کسانی که دارای سرمایه مادی هستند همواره  تلاش می کنند تا از این سرمایه ای که به دست آورده اند به خوبی استفاده کنند و حاضر نیستند هیچگونه زیان مالی ببینند .  برای خود سال مالی دارند و زمانی که به انتهای سال می رسند ، می نشینند و محاسبه می کنند که آیا از سرمایه ای که داشته اند بهترین استفاده را برده اند یا نه ؟ اگر جواب مثبت باشد سعی در تقویت آن دارند و اگر هم جواب منفی باشد سعی در تغییر رویکرد اقتصادی دارند . خلاصه کلام اینکه همواره دنبال این هستند که از سرمایه مادی که دارند بهره برداری بکنند و اینگونه نباشد که فقط سرمایه را به دوش بکشند .

خدای متعال به انسان سرمایه عمر عنایت فرموده است . سرمایه ای که به فرمایش مطهر مولا علی علیه السلام بهایش بهشت است و به کمتر از آن مباید فروخته شود . راستی سال به تازگی نو شده است . آیا فکر کرده ایم که فرصت یک ساله پشت سر نهاده را چه کردیم ؟ با سرمایه عمر خدادادی چگونه برخورد کردیم ؟ نشستیم محاسبه نفس بکنیم که ضرر کردیم یا سود ؟ مگر  حضرت امام خامنه ای در حرم مطهر رضوی نفرمودند : محاسبه ی نفس کنیم ؟
به فرمایش ائمه معصومین دنیا بازاری است که عده ای در آن سود می کنند و عده ای دیگر ضرر می کنند . بنشینیم محاسبه نفس کنیم ؛ اگر سود کرده ایم از خدای متعال توفیق دوام بخواهیم و اگر ضرر کرده ایم و جنسمان را به کسی فروخته ایم که نباید می فروختیم خب اینجا ( بازار معامله با خدا ) بازاری است که با توبه جنس فروخته شده را پس می گیرند و همان را به بهترش برمی گردانند . رفقا بیائید با خدا معامله کنیم که ؛

1- خداوند جنس کم را می‌خرد. خدا جنس کم را هم می‌خرد. «فَمَنْ یَعْمَلْ مِثْقالَ ذَرَّةٍ خَیْراً یَرَهُ» (زلزله/7) مثقال یک ذره‌ است. یعنی به اندازه‌ی وزن یک ذره! خدا جنس کم را می‌خرد. اما مردم جنس کم نمی‌خرند.

2- از همه گرانتر می‌خرد. خدا به بهشت می‌خرد، خدا جنس معیوب را هم می‌خرد. در قرآن یک آیه‌ای داریم، سوره‌ی محمد، می‌فرماید: «وَ أَصْلَحَ بالَهُمْ» (محمد/2) تو در کار بیا. ایمان و تقوا داشته باش، عملت را هم خراب کردی، من خودم «أَصْلَحَ» یعنی عیب‌هایش را اصلاح می‌کنم. یعنی می‌گوید: ماشین قراضه بده، خودم صافکاری می‌دهم. «أَصْلَحَ بالَهُمْ»

۸ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
عاشق رهبر