بیانات امام خامنه ای درباره زندگی سیاسی-مبارزاتی ائمه معصومین علیهم السلام

عنوان کتاب عیناً برگرفته از کلام منوّر مقام معظم رهبری است و بیانگر نوع نگاه ایشان به زندگی سیاسی‌ ـ‌ مبارزاتی ائمه علیهم‌ السلام است.
این کتاب شامل هفده فصل است که نحوه چینش عناوین فصل‌ها، به‌صورت ترتیبِ تاریخی زندگی ائمه از دوران پیامبر اعظم تا دوره امام جواد، امام هادی و امام عسکری می‌باشد؛ که بیانات مقام معظم رهبری درباره این سه امام بزرگوار در یک فصل ارائه شده است. در اولین فصل مروری گذرا بر زندگی سیاسی پیامبر اسلام شده؛ که توجه به وقایع این دوران به‌عنوانِ آینه‌ای تمام‌نما از کل زندگی ائمه و میزان و ملاکی برای شناخت حرکت جریان اصیل اسلام طی 250 سال، در ابتدا ضروری می‌نماید. سه فصل از این کتاب، تبیین‌کننده شرایط اجتماعی و سیاسی جامعه اسلامی به‌ویژه پس از حادثه عاشورا تا دوره امامت امام صادق است. اطلاع از این شرایط، به درک بهتر حرکت انسان 250 ساله در این برهه زمانی حساس کمک فراوانی می‌کند.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
دریافت فایل صوتی
سایز: 2.12 مگابایت                           توضیحات : رهبر معظم انقلاب-انسان 250 ساله
-------------------------------------------------------------------------------------------------------

دریافت فایل صوتی
سایز: 1.72 مگابایت                         توضیحات : رهبر معظم انقلاب - زندگی سیاسی انسان 250 ساله

 انسان 250 ساله

بنده بارها گفتم زندگى ائمه علیهم‌ السلام را که دویست ‌و پنجاه سال طول کشیده، زندگى یک انسان به حساب بیاوریم، یک انسان دویست‌ و پنجاه ساله؛ از هم جدا نیستند «کلّهم نور واحد» هر کدام از اینها که یک حرفى زدند این حرف در حقیقت از زبان آن دیگران هم هست. هر کدام از اینها که یک کارى انجام داده‌اند، این در حقیقت کار آن دیگران هم هست. یک انسانى که دویست‌ و پنجاه سال گویى عمر کرده است. تمام کارهاى ائمه در طول این دویست‌ و پنجاه سال کار یک انسان با یک هدف، با یک نیت، و با تاکتیک‌هاى مختلف است.

زندگی سیاسی انسان 250 ساله

ائمه علیهم‌ السلام وقتى که احساس کردند که اسلام رو به غربت افتاد و جامعه‌ى اسلامى تشکیل نشد، چند هدف را اهداف اصولى خود قرار دادند: یکى تبیین اسلام به شکل درست. یکى از هدف‌هاى ائمه که خیلى هم مهم بود، تبیین درست اسلام و تفسیر حقیقى قرآن و افشاگرى تحریف‌ها و تحریف‌کننده‌ها بود.

کار مهم دیگر تبیین مسأله‌ى امامت بود. امامت یعنى زمامدارى جامعه‌ى اسلامى. مسأله‌ى عمده‌اى که براى مسلمان‌ها، آن روز روشن نبود و عملاً و از لحاظ تئورى دچار تحریف شده بود، مسأله‌ى امامت بود. این هم یک کار بزرگ ائمه و مى‌بینید که این یکى از مهمترین کارهاى سیاسى و تبلیغات و تعلیمات سیاسى است.